sunnuntai 28. huhtikuuta 2013

Muutosten viikko ja liikkumiset

 Heippa!

Tämä viikko on ollut monella tapaa poikkeuksellinen. Sain kuulla, että kuntokeskus, jossa käyn, lopettaa toimintansa muutaman päivän varoitusajalla. Meni sähköpostia lukiessa melkein aamukahvit väärään kurkkuun ja pettymys valtasi mielen. Nimittäin kyseinen kuntokeskus oli mulle kuin toinen koti ja kaikin puolin huippupaikka. Parhaat ohjaajat & kiva muu henkilökunta, ihanat ja toimivat tilat, hyvä henki yms. Tietysti sekin oli tärkeää, että sali sijaitsi kävelymatkan päässä.

Moni varmaan ajattelee, että onpas säälittävää, että yksi kuntosalin vaihtuminen saa ihmisen tolaltaan. :) Mutta uskon, että muutkin ko. salilla käyneet jakavat saman pettyneen fiiliksen. Kiitokset vielä tässä koko porukalle parista viime vuodesta! Ennen kaikkea haluan kiittää ohjaajia. Minähän en huonosti ohjatuilla tunneilla kauaa mätäne, mutta meillä ei ollut sitä ongelmaa - pumpit ohjattiin rautaisella ammattitaidolla.


Treenaamassa ex-salilla. <3

No, päätin sen enempää miettimättä siirtää sopimukseni saman ketjun toiseen toimipisteeseen, koska ei ollut aikaa miettiä asiaa enkä halua taukoa treeneihin. Olin myös käynyt siellä aiemmin kerran tai pari, joten tiesin suurin piirtein, mihin olen menossa. Ajattelin myös, että koska mulla on puoli vuotta jäljellä nykyistä kahden vuoden salisopimustani, on ihan viisasta jatkaa sitä, kun vanhaa sopimusta sai jatkaa samoilla ehdoilla ja samalla hinnalla uudessa keskuksessa.

Huono juttu on se, että matka salille piteni nyt kilometrillä parilla. Käytännössä se tarkoittaa, että se ei ole enää kävelymatkan päässä. Nyt pyöräilykeleillä ei ole ongelmaa, mut talvella täytyy miettiä asiaa uudelleen. Nopeus ja tehokkuus ennen kaikkea ja siinä parhaat ovat omat jalat ja oma pyörä. :)

Tänään en enää voinut hillitä itseäni vaan menin salille ensinnäkin testaamaan pumpin ja tsekkaamaan tilat muutenkin. Nousin lähestulkoon sydän pamppaillen portaita ylös katsomaan, millaiset kuntosalin laitteet olivatkaan, ne kun on mulle tosi tärkeät. Olin kyllä tosi iloinen, että laitteet oli kuin olikin samat kuin edellisessä paikassa. Vaikuttaa siis lupaavalta.

Jalkaprässiä luvassa jatkossakin.

Olin myös tosi iloinen, kun näin jo tänään monia ex-keskuksesta tuttuja naamoja. Jee!

Myös liikkumisten suhteen tämä on ollu epätyypillinen viikko, koska en ole käynyt kertaakaan juoksemassa. Tähän ovat vaikuttaneet käytännön syyt, myös juuri liikuntakeskuksen vaihtumiseen liittyvät kuviot. Tällä viikolla tein kaksi ylävartalotreeniä, yhden alavartalotreenin ja kaksi bodypumppia.

Olen myös yrittänyt selkeästi nyt painottaa lihaskuntoa, koska lähden tosiaan pian Japaniin pariksi viikoksi ja lihaskunto jää tekemättä. En ole vielä ihan varma, otanko juoksukamppeet mukaan, mutta oli miten oli, kyllä siellä tulee niin paljon käveltyä, etten ole huolissani aerobisesta puolesta.

Tässä vielä pieni kevennys. Eilen olin juhlimassa armaan ystäväni kolmekymppisiä, ja pöydän antimet oli todella herkullisia. Mun piti ottaa kuvia niistä, mut unohdin. No, ilman kuvatodisteitakin voin vakuuttaa, että söin kyllä useamman viikon edestä herkkuja. Mutta ei haittaa, kerran viikossa voi ottaa löysemmin. Tässä lähdössä illan kemuihin, siinä se haba taas pullistelee. Ja siitä kuuluu kiitos ex-kuntokeskukselle - parhaille pumpeille, tsemppaaville ihmisille ja tiloille.


Joskus jotain muutakin mulla päällä vapaa-ajalla kuin treenikamppeet. :) 

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos kiitos! Lähiaikoina on luvassa sellaisia hikisiä salikuvia, että oikein hirvittää. :D

      Poista